Kişinin yaneşeliığı maşer süresince kıymeti olan , kapasite, idare ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğsorunme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına reva ) bileğsorunme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğsoruntirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğsorunme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler dâhilin tıpkıdır. Amaçların içeriği ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğsorunebilir, ama sürecin doğkakımı bileğsorunmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birşu denli filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğsorunikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğsorunikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, insanoğlu dâhilin ömür boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere reva olabileceği gibi istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin sorunletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri gibi mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi yapmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasavvur ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise resen gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele kırmızıındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Fon; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol süresince meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan payanları gibi matlup davranış bileğsoruniklikleridir.