Logo nedir? Kelime mealı olarak üs huzurlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara sahip olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mealının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı nispeten önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain henüz çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışkanlık gösteren teamülletmelerin çoklukla logoları bölümü temsil değer. Lakin yekten bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, olanaklı evetğunca az skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret muhatara verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine isabetli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem da rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu marifet çok önemlidir.