Klima aletinin tarihi insaniyet kadar eskidir. İlk insanoğlu eğin ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor temin etmek muhtevain hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain deniz gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk muhteşem yararlanma sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devir 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden fen vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, elan rahatlık ve dişi yaşayabilmek muhtevain klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafat olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya alışverişyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok başkalık evet. Daha çok klima namevcut alışverişyerlerinde kimesne çallıkışmak istememektedir. Önce alışverişyerlerinde geniş olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor cihazı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinlemek muhtevain kullanılan bir cihaz olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak muhtevain tercih edilen cihaz yapmıştır. Klima yararlanma allıkışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde az çok karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana birebir seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlamlanamaması, haklı montaj uygulamalarının konstrüksiyonlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin beraberinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate allıkınmalıdır. Klima cihazı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak bayağı bir sondaj konstrüksiyonlmalıdır.